Saturday 8 March 2014

Pesawat MAS MH370 hilang!

Assamualaikum...

Rasanya semua dh maklum tentang kehilangan secara misteri pesawat MAS MH370 yg berlaku pada hari ini 18.03.2014. Satu dunia kini maklum dgn kejadian tersebut.

Pesawat tersebut yang dalam penerbangan dari Kuala Lumpur ke Beijing terputus hubungan dengan Pusat Kawalan Trafik Udara Subang kira-kira pukul 2.40 pagi, awal hari ini.

Penerbangan MH370 itu membawa 239 penumpang termasuk 2 orang bayi dan 12 anak kapal.

Malaysia Airlines dalam satu kenyataan memaklumkan pesawat Boeing 777 itu tersebut berlepas dari Kuala Lumpur pada pukul 12.41 pagi Sabtu dan dijangka mendarat di Beijing pada pukul 6.30 pagi tadi.

Sementara itu, Reuters memetik laporan agensi berita Xinhua berkata hubungan radar dengan pesawat tersebut dikesan hilang ketika ia di ruang udara dikawal Vietnam awal pagi hari ini.

Pesawat itu dilaporkan tidak memasuki ruang udara China dan tidak melakukan sebarang komunikasi dengan pihak kawalan udara.

Yang lebih mengejutkan, tiada sebarang isyarat kecemasan dikesan sebelum pesawat tersebut terputus hubungan bahkan juga tiada masalah cuaca dilaporkan. Juga bertambah misteri apabila dilaporkan tiada bangkai pesawat dikesan di kawasan selatan Vietnam, tempat yang dikatakan tempat terakhir pesawat itu dikesan sebelum terputus hubungan.

Sangat misterikan?

Bagi sebarang maklumat, dinasihatkan orang ramai untuk menghubungi talian +603 7884 1234 untuk mendapatkan maklumat lanjut.


Read more at:http://www.astroawani.com/news/show/pesawat-mas-dari-kl-ke-beijing-hilang-31459?cp



posted from Bloggeroid

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...