Tuesday 7 May 2013

Tempat baru, semangat baru

Assalamualaikum...

Sedang org dok hangat lagi memperkatakan ttg PRU 13, aku ni sempat la ingin menge'share' story aku yg mana aku sudah pn berpindah ke TEMPAT KERJA BARU!
YUUUHHUUU!!!!
Seronok nye...
Ala bukan bermakna tempat kje lama aku boring atau xbagus. Tp aku mahukan perubahan utk menjadi lebih DINAMIK lebih baik dr segi taraf idup serta kewangan (not means that I am materialistic, but SHE is...hahahaha...kidding) yela nk kawin anak dara org kena la kumpul duit dr awalkn... Tambahan pulak nk tolong family tercinta ~amboi~
That is not the main point yg aku nk share. Aku cuma rse di tempat baru ni lah mgkin ak boleh jadi lebih baik dr dulu dr segi performance and knowledge about accounting and audit plus TAXATION... Fuuyyyooh!
(tak payah nk fuyooh sgt la)
Aku masih lg kerja di bidang yg serupa dgn tmpt kerja lama aku...
"AUDIT FIRM"
Yang mana org kata kje audit firm ni tension, kje byk, balik lambat.

~betul ke org kata mcm tu abg shuk?~

adoi ko ni asyik muncul je bile aku tgh post blog. Xleh tgk aku sng lgsg.

Sory... ~,~'

Ye mmg btl. Npe? Ade ke kje yg xtension skang ni? Jadi bos? Lagi tension. Jadi cleaner? Ooo tension tu asyik mengeliner je kje, org by kotorkan kite kne bersihkn. Jadi perompak? Hey, perompak lg la tension. Penat2 plan baik punya pastu time rompak alih2 polis dh melambai menjemput ke 'rumah' siap bg gelang lg.

So bg aku wt mase ni elok aku cabar kemampuan diri aku utk pergi lebih jauh dgn Shell. (xmemasal je Shell ~,~'). Bile kite sntiasa cabar diri kite utk membuat sesuatu yg mencabar,pastinya kita xkan rase tercabar bila berhadapan dengan cabaran pada waktu mendatang. ~chewah~
(adoi dia dtg lagi..)
Aku rsa tmpat baru aku ni ok. Yela semua yg baru mst la ok kn. Dpt kete baru mst ckp ok. Dpt bini baru mst ckp ok gk kn. Hp baru? Hah siap tunjuk lagi dpn member smpai dorg berebut dgn member sebelah sbb nk tgk hp baru kite...
Dia ada pesan kat aku masa aku nk start kje baru aku ni.
'mulakanlah kje baru dgn semangat serta pikiran yg lebih positif, supaya resultnya nnt juga positif, ngerti ngak?'
(err buat makluman di bukan org indon ok).
Budak2 opis serta manager baru aku pn ok2 belaka serta sporting and kepala ting-tong jgk mcm aku. Kiranya sekepala la dgn den ni. Bru je masuk arini dorg dh layan mcm dh lama kenal... Ak mula kenal rapat dgn sorg budak praktikel ni yg diberi nama Ikhsan. Byk dia tolong aku td even dia tgh byk kje. Bila borak2 rupanya dia junior aku mase kt kampus dlu...ptt la. Ade sorg lg praktikel bhgian audit jgk nama dia ape ntah. Lupa pulak sbb ramai na nama td diperkenalkn lgsg lupa (alasab je tu haha) dia pn byk tlg aku td. Memandangkan staff audit ramai g audit luar so dorg la yg tlg aku byk td.
First day ni aku belek2 kerja dorg nk tgk framework kje dorg mcm mne. Than after few hours membelek aku dpt keje dr manager aku suruh audit company ni. So dgn rse teruja dan teruna nya aku memulakn kerja baru aku dgn jayanya...
Tula hari pertama di tempat kje yg baru. Harapnya xda masalah utk aku perform di tempat baru aku ni. U all semua tlg la doakan yg terbaik jgk utk aku ye. Aku doakan semoga yg doakan aku dia diberkati la seluruh kehidupan dunia akhirat ye...amin...:)

Chow dlu... Nk solat...jom solat sama2....

1 comment:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...