Thursday 17 March 2011

Kemenangan berganda!

(Kenangan manis bersama kemenangan di FENU 2011.cube cari mne satu aku?hehe...)

Alhamdulillah...
itu la perkataan yg pertama yg kluar dr mulut aku bila aku dan kwn2 aku yg lain (ahli kumpulan intracksee) di umumkan sebagai pemenang tmpat pertama bagi dua tahun berturut2 di pertandingan Festival Nasyid Universiti2 Malaysia (FENU 2011) di UiTM 12 Mac 2011...

Tambah menggembirakan aku, intracksee dpt menyapu bersih semua hadiah iringan yg di tawarkan termasuk lah vokal terbaik and persembahan terbaik...bagi aku tu sebuah kemenangan yg berganda!

detik2 kemenangan...
Kumpulan Interacksee


Pe yg wt aku btl2 melonjak kegumbiraan sbb salah satu lagu yg di pertandingkan adalah lagu yg aku wt sendiri...Alhamdulillah mmg berbaloi la...and yg pling best nme aku msuk paper lagi...hehe...cye x?klu xcye meh bace kt SINI...


Antara yg di ceritakan dlm akhbar utusan tu...:

''Kumpulan Interaksee berjaya muncul johan keseluruhan FENU 2011 selain memenangi kategori vokal terbaik melalui Mohd. Juhairee Mohd. Junaidie Khan.
''USIM juga memenangi persembahan terbaik, sekali gus mempertahankan kejuaraan yang pernah dimenangi pada FENU 2010," jelas universiti tersebut dalam satu kenyataan akhbar, di sini hari ini.
Tambah kenyataan itu, dua lagu ciptaan kumpulan nasyid Interaksee berjaya memukau barisan juri dan hampir 1,000 penonton yang hadir pada malam tersebut.
Lagu pertama dendangan Interaksee berjudul Bangkitlah merupakan hasil karya Muhammad Shukri Sahari dari Fakulti Ekonomi dan Muamalat dengan pendekatan kreatif melalui penggunaan loghat Kelantan yang unik.
Sementara lagu kedua Seperti Inikah Dunia pula menggunakan konsep teaterikal dalam persembahan pentasnya yang berjaya menyentuh hati penonton merupakan hasil karya Pegawai Kebudayaan USIM, Ismail Ahmed dan liriknya oleh pelajar, Ahmad Faiz Abdul Aziz.

nk tau lebih lnjut bce la sendiri kt lman web tu ye...hehe...
tp pape pn aku btl2 bersyukur sgt2 pe yg Allah bg kt kitorg...
i really hope that i can do more than that...

yg penting, apa pun yg kite buat, niat kita untuk cari redha Ilahi...ingat tu ye! :) ..

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...