Tuesday 9 July 2013

Ramadhan datang lagi!

Assalamualaikum...

Ramadhan datang lagi

Ramadhan datang lagi...
Actually, apa yang korang harapkan untuk Ramadhan kali ini?

"Aku rasa aku nak kuruskan badan la bulan ni..."

atau...

"Bulan pose ni lah nak jimat duit. Makan sahur kt masjid, buka kat masjid, moreh pon masjid..."

atau mungkin...

"Kali ni aku nak jemaah Tarawih full sebulan kat masjid lah"

atau pun...

"Bulan ni aku rasa nak shopping raya lagi banyak dari tahun lepas. Baru bergaya raya kali ni..."

Ada juga yang cakap macam ni

"Oii oii, bulan pose ni, aku nak pegi semua bazar ramadhan yang ada kat Malaysia ni"

erk, ade ke yang macam tu?

Tak kisah ape pon yang korang harapkan untuk Ramadhan kali ni, jangan lupa untuk niatkan dalam hati tu untuk tingkatkan amalan ibadat tau.

Jangan lupa jugak untuk niat untuk berusaha cari "MALAM YANG LEBIH BAIK DARI SERIBU MALAM" - LAILATUL QADAR.



Esok nak puasa ni ingat x niat puasa? Al-maklumlah Ramadhan setahun sekali, meh kita ingat sama-sama  and sebar-sebarkan ye...




No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...