Tetapi beliau adalah copywriter belakang tabir disebalik sales jutaan ringgit.
Jay Abraham, David Ogilvy, Brian Kurtz dan Perry Marshall juga menganggap beliau adalah copywriter yang bijak menulis surat jualan.
Pengalaman Gary Bechivenga dalam dunia copywriting dan penulisan iklan... Sangat luas.
Dua jenis pendekatan menulis ayat iklan berpengaruh.
"Sell the way your prospects buy." - Gary Bechivenga.
Ini satu daripada tip yang dikongsikan beliau menerusi laman webnya Marketing Bullets.
Ada dua pendekatan ayat jualan yang dapat meningkatkan conversion sehingga 15x ganda.
1) Pendekatan shotgun.
2) Pendekatan rifle.
PENDEKATAN SHOTGUN
Pendekatan shotgun bermaksud kita menulis ayat yang terlalu umum.
Sebagai contoh: Aksesori kereta.
Ini yang menyebabkan kempen iklan kita gagal menarik perhatian pelanggan.
PENDEKATAN RIFLE
Pendekatan kedua pula adalah pendekatan rifle.
Gunakan ayat yang lebih khusus dan spesifik.
Pelanggan yang mahu aksesori kereta masih belum buat keputusan untuk beli produk apa.
Mereka sekadar "survey."
Tetapi pelanggan yang mencari "cover stereng kulit warna hitam" sudah mempunyai emosi untuk membeli.
p/s - Nak tahu rahsia meningkatkan follower di Intagram?
Jom tengok di SINI
SHUKRI SAHARI
BANDAR BARU NILAI
8 RABIULAWAL 1436H
30.12.2014
Terima kasih di atas perkongsian yang bermanfaat ini...
ReplyDeleteAlhamdulillah moga bermanfaat :)
Deletegood sharing.
ReplyDeletejemput singgah ke blogshop kami.
kami menjual blouse, maxi dress & jubah yang cantik-cantik.
kami turut menjual perfume original (tester & miniature)
Goog one?!
ReplyDelete